Mijn 5 beste tips voor communicatie met cliënten

Laat me raden... je voelt je een beetje gefrustreerd door een cliënt. Misschien ben je vermoeid en overwerkt, voel je je ondergewaardeerd en eist de cliënt meer dan afgesproken is. I feel you! Een van de grootste uitdagingen waar ondernemers mee te maken kunnen krijgen, is het vervelende gevoel dat klanten voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, ontevreden zijn en zich bemoeien met jouw werk.

De 5 tips voor betere klantcommunicatie

Mijn beste tip om een positieve ervaring te creëren en jezelf te profileren als de expert, is om vanaf het begin te zorgen voor effectieve klantcommunicatie. Om je hierbij te helpen, heb ik 5 tips samengesteld om een betere klantcommunicatie te realiseren. Zo lukt het je ook beter om aan de verwachtingen van jouw klanten te voldoen!

1. Leid het proces met gezag

Jouw klanten willen geleid worden. Als jij de leider bent, stel je hen gerust dat je weet wat je doet. Dit geeft hen het vertrouwen dat ze vergelijkbare resultaten kunnen verwachten als anderen.

2. Houd alle communicatie gericht op de voordelen

Een manier om binnen de projectscope en tijdlijn te blijven, is door je grenzen op een positieve manier te communiceren. In mijn blogpost vind je een voorbeeld hiervan!

3. Gebruik een vriendelijke, warme en professionele toon

De toon die je gebruikt in klantcommunicatie is erg belangrijk. Heb je ooit gehoord van de uitdrukking "het is de toon die de muziek maakt"? De samenwerking met jou is een belangrijke stap in het bedrijf en leven van je klant, dus het tonen van oprecht enthousiasme laat zien dat je ook echt geïnteresseerd bent in hun succes.

Geschreven door Linda Groeneveld, Webflow website designer bij Studio Soaked